Zmęczony Alkoholem?

Dołącz Do Wyzwania —>

6 sposobów na odmowę picia alkoholu, gdy nie masz to ochoty

wrz 6, 2021 | Porady i Wskazówki

 

Odmówienie alkoholu nie zawsze jest prostym zadaniem, szczególnie dla tych osób, którzy spożywali go w zwiększonych ilościach i dla których była ona integralną częścia życia towarzyskiego. Do pewnego momentu możesz unikać miejsc, w których podawane są napoje %. Ale w końcu ktoś, kogo znasz, lub zupełnie nowo poznana osoba może ci zaproponować drinka.

 

W takich sytuacjach nie zawsze chcesz wyjaśniać swój związek z alkoholem lub powód, dla którego decydujesz się nie pić, zwłaszcza jeśli czujesz, że może tego nie rozumieć. Pomocne może być udzielenie swobodnej, uprzejmej odpowiedzi, aby uniknąć zadawania dalszych pytań, obrażania gospodarza, zakłopotania lub ujawnienia osobistej historii, której nie jesteś gotowy udzielić.

 

 

„Biorę udział w wyzwaniu”

 

Jak sama nazwa bloga wskazuje pierwszą prostą wymówką może być oznajmienie, że bierzesz udział w wyzwaniu stąd robisz chwilową przerwę od alkoholu, żeby zobaczyć jak to jest. Kropka. Proste i krótkie.

 

„Wracam autem”

 

To jest najstarsza i częsoto najprostsza wymówka. Niektórzy ludzie, którzy rzucają alkohol, zgłaszają się do bycia kierowcą właśnie z tego powodu – chcą spędzać czas z przyjaciółmi, ale nie chcą pić. Ta reakcja jest również wspaniałym wzorem dla innych i wspiera ważne przesłanie, aby być trzeźwym za kierownicą.

 

Nie warto słuchać nikogo, kto naciska na Ciebie, abyś pił po udzieleniu takiej odpowiedzi. Niebezpieczeństwa związane z prowadzeniem pod wpływem alkoholu są dobrze udokumentowane i nigdy nie jest dobrym pomysłem prowadzenie pojazdu po spożyciu alkoholu. Chociaż niektórzy ludzie będą nalegać na wypicie drinka, twierdząc, że są „poniżej limitu”, nawet jeśli technicznie to prawda, nadal są osłabieni.

 

 

„Nie, dziękuję, właśnie skończyłem”

 

To, jak się czujesz po wypiciu kilku drinków jest kwestią indywidualną, a jeśli nie masz ochoty na kolejnego szybkiego, jest to wystarczający powód, żeby powiedzieć nie dziękuję. Pokazuje również, że nie jesteś kompulsywną osobą i nadajesz ton innym, aby również nadążali za swoim piciem.

 

Możesz znaleźć się w rodzaju osoby, która dokucza i krytykuje tych, którzy ograniczają alkohol lub trzeźwieją. Chociaż może to nie być rodzaj towarzysza, którego wybrałbyś na przyjaciela, czasami jest to nieuniknione w sytuacji społecznej. Nie pozwól, by sprawili, że poczujesz się źle z powodu jakiegokolwiek wyboru, którego dokonasz.

 

 

„Znam swój limit”

 

To najlepsza odpowiedź, jeśli regularnie pijesz z tymi samymi ludźmi, chcesz kontrolować swoje picie i ustaliłeś limit na podstawie stężenia alkoholu we krwi. Inni z czasem dowiedzą się, że wypijesz tylko określoną liczbę drinków w określonym czasie, aby mogli cieszyć się dzieleniem z Tobą drinkiem w tych granicach.

Kontrolowane picie jest celem wielu osób z problemami alkoholowymi. Niektórzy nachalni ludzie mogą wywierać na Ciebie presję, abyś wypił więcej. Byle tylko postawić na swoim. Nie reaguj na taką presję. W końcu masz prawo do wyznaczania i trzymania się własnego limitu, a Twój limit opiera się na dowodach naukowych, a nie na uczuciach Twoich czy kogokolwiek innego.

 

„Jutro muszę być świeży”

 

  • „Nie, dziękuję, jutro pracuję”,
  • „Nie, dzięki, rano zaczynam wcześnie” lub
  • „Nie, dziękuję, nie chcę mieć jutro kaca”.

 

Jest to świetny sposób na poinformowanie ludzi, że alkohol nie rządzi Twoim życiem i że nie pozwolisz mu przeszkadzać w codziennym funkcjonowaniu następnego dnia. Jest to szczególnie ważne dla osób, na które następnego dnia może negatywnie wpłynąć nadmierne picie, np. studenci podczas sesji egzaminacyjnych.

 

Pamiętaj też, że usunięcie alkoholu z Twojego organizmu może zająć kilka godzin, a ludzie, którzy piją za dużo w nocy, mogą nadal być odurzeni następnego ranka, czasami powodując wypadki.

 

 

„Nie piję”

 

Ta odpowiedź wymaga największej odwagi i najczęściej jest przedmiotem żądań wyjaśnienia. Najlepiej byłoby, gdyby zakończyło dalszą dyskusję, chociaż powinieneś być przygotowany na możliwość, że będziesz musiał znosić dokuczanie lub pytanie, czy masz problem z piciem.

 

„Nie piję” to najlepsza odpowiedź dla każdego, kto poważnie myśli o wyzdrowieniu z alkoholizmu lub każdego, kto chce położyć kres bezsensownej presji rówieśników do picia alkoholu. W końcu ludzie nauczą się akceptować, że się zmieniłeś, i możesz stać się wzorem do naśladowania wśród swoich rówieśników.

 

Przytoczone źródła

  1. National Highway Traffic Safety Administration. Drunk Driving.
  2. Luquiens A, Reynaud M, Aubin HJ. Is controlled drinking an acceptable goal in the treatment of alcohol dependence? A survey of French alcohol specialists. Alcohol and Alcoholism. 2011;46(5):586-591. doi:10.1093/alcalc/agr083
  3. Howland J, Rohsenow DJ, Bliss CA, Almeida AB, Calise TV, Heeren T, Winter M. Hangover predicts residual alcohol effects on psychomotor vigilance the morning after intoxication. J Addict Res Ther. 2010;1(101):1000101. doi:10.4172/2155-6105.1000101

 

***Disclaimer*** Celem bloga jest popularyzacja wiedzy na tematy związane z nadużywaniem alkoholu. Autor bloga nie odpowiada za treści bloga w jakimkolwiek zakresie, a w szczególności za jakąkolwiek szkodę wyrządzoną zastosowaniem, lub brakiem zastosowania się do tej treści. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany tekstów oraz poglądów wyrażonych na blogu. Wszystkie treści na blogu mają charakter wyłącznie informacyjny, żadna zawartość tej witryny nie powinna być nigdy wykorzystywana jako substytut bezpośredniej porady medycznej od lekarza lub innego wykwalifikowanego klinicysty.

Gotowy na Wyzwanie?

Dowiedz Się Więcej