Zmęczony Alkoholem?

Dołącz Do Wyzwania —>

Dlaczego napoje o niskiej zawartości alkoholu mogą pomóc w ograniczeniu picia?

wrz 27, 2020 | Porady i Wskazówki

 

Jeśli szukasz sposobu na ograniczenie spożycia alkoholu bez całkowitego wyeliminowania go, napoje o obniżonej lub niższej zawartości alkoholu mogą być dla Ciebie idealne.

 

Dlaczego warto wybrać napoje o niższej zawartości alkoholu, lub napoje bezalkoholowe?

 

Wytyczne radzą: aby ograniczyć ryzyko zdrowotne związane z alkoholem, najbezpieczniej jest nie pić regularnie więcej niż 14 jednostek tygodniowo. Jeśli regularnie pijesz aż 14 jednostek tygodniowo, najlepiej rozłożyć picie równomiernie na trzy lub więcej dni.

 

Jeśli masz jeden lub dwa epizody intensywnego picia w tygodniu, zwiększasz ryzyko śmierci z powodu długotrwałej choroby i urazów. Ryzyko wystąpienia szeregu problemów zdrowotnych (w tym raka jamy ustnej, gardła i piersi) zwiększa się, im więcej regularnie pijesz.

 

Jeśli chcesz zmniejszyć ilość wypijanych napojów, dobrym sposobem na osiągnięcie tego jest zorganizowanie kilku dni bez napojów w tygodniu. Wybierając alternatywę o niższej mocy (pod warunkiem, że pijesz taką samą liczbę drinków), spożywasz mniej jednostek alkoholu i istnieje większe prawdopodobieństwo, że będziesz przestrzegać wytycznych.

 

Korzyści zdrowotne wynikające z przejścia na napoje o niskiej zawartości alkoholu lub bezalkoholowe są oczywiste. W krótkiej perspektywie masz większe szanse na lepszy sen; rano poczujesz się świeżo i będziesz mieć bardziej produktywny dzień w pracy. Co więcej, niektóre lżejsze produkty mają mniej kalorii, więc Twoja talia też Ci podziękuje.

 

Co ważne, zmniejszenie liczby spożywanych jednostek pomaga uniknąć poważniejszych długoterminowych skutków nadmiernego picia, w tym raka, problemów ze zdrowiem psychicznym, nadciśnienia i chorób serca.

 

 

Kiedy wybrać napoje o niższej zawartości alkoholu

 

Napoje o niższej zawartości alkoholu mogą być świetnym sposobem na ograniczenie ilości wypijanych w domu lub na wieczorne wyjścia, pomagając uniknąć krótkoterminowych skutków nadmiernego picia.

 

Mogą również stanowić część zrównoważonego podejścia do redukcji w dłuższej perspektywie. Na przykład, jeśli regularnie wypijasz kilka kieliszków wina po pracy, przejście na wino 5,5% zamiast zwykłych 12-14% może zmniejszyć o ponad połowę liczbę jednostek wypijanych wieczorem, co stanowi ogromną różnicę w stosunku do tydzień i zmniejszając ryzyko długoterminowej szkody.

 

 

Proste strategie ograniczenia spożycia alkoholu

 

 

1. Niższa zawartość alkoholu, wysokiej jakości smak

Wzrost popytu na lżejsze, zdrowsze napoje oznacza, że ​​nie brakuje opcji, jeśli chodzi o wysokiej jakości wino i piwo o niższej mocy. Wina „lekkie”, zwłaszcza białe, różowe i musujące, można znaleźć we wszystkich większych supermarketach, a także w wielu pubach i barach. W ofercie jest również coraz większa liczba piw o niższej zawartości alkoholu, z kilkoma opcjami o smaku cytrusowym.

 

2. Napoje bezalkoholowe

Jak sama nazwa wskazuje, napoje bezalkoholowe to te, które w ogóle nie zawierają alkoholu, natomiast to również te, które zawierają alkohol ale w ilości nie większej niż 0,5%. Coraz popularniejsze stają się wina i piwa bezalkoholowe, które możesz znaleźć na półkach większości sklepów.

 

3, Dokonywanie zmiany

Wprowadzenie do codziennej rutyny napojów o niższej zawartości alkoholu lub napojów bezalkoholowych jest proste i nie oznacza, że ​​musisz cały czas się ich trzymać. Jeśli zostajesz w domu, dlaczego nie spróbować przejść na alternatywę o niższej zawartości alkoholu?

Jeśli z kolei jesteś poza domem, przyzwyczaj się do pytania obsługi baru, które napoje bezalkoholowe mają mniejszą moc, z całą pewnością podpowiedzą. Dopóki nie pijesz więcej drinków niż wcześniej, możesz być zaskoczony, jak łatwo jest zmniejszyć tu i ówdzie o kilka jednostek. Wtedy możesz zacząć czerpać korzyści z ograniczenia spożycia, takich jak lepszy sen lub obniżenie ciśnienia krwi.

 

Przytoczone źródła

  1. https://alcoholchange.org.uk/policy/policy-insights/alcohol-free-and-low-alcohol-drinks
  2. https://alcoholchange.org.uk/publication/alcohol-free-and-low-strength-drinks-understanding-their-role-in-reducing-alcohol-related-harms

 

***Disclaimer*** Celem bloga jest popularyzacja wiedzy na tematy związane z nadużywaniem alkoholu. Autor bloga nie odpowiada za treści bloga w jakimkolwiek zakresie, a w szczególności za jakąkolwiek szkodę wyrządzoną zastosowaniem, lub brakiem zastosowania się do tej treści. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany tekstów oraz poglądów wyrażonych na blogu. Wszystkie treści na blogu mają charakter wyłącznie informacyjny, żadna zawartość tej witryny nie powinna być nigdy wykorzystywana jako substytut bezpośredniej porady medycznej od lekarza lub innego wykwalifikowanego klinicysty.

Gotowy na Wyzwanie?

Dowiedz Się Więcej