Zmęczony Alkoholem?

Dołącz Do Wyzwania —>

Jak tworzyć trwałe postanowienia?

mar 30, 2021 | Porady i Wskazówki

 

 

Oto kilka wskazówek, jak podejmować postanowienia, które trwają dłużej niż jednorazowy epizod.

 

 

Świetny początek

 

Nie czekaj do stycznia, lub innego szczególnego wydarzenia, najlepiej zacząć zmiany jak najwcześniej. Nie spodziewaj się, że pewnego dnia zrobisz nagłe duże zmiany. Wybór konkretnej daty, aby dokonać radykalnych zmian, wywiera na ciebie dużą presję. To wystawia Cię na potencjalną porażkę.

Będziesz miał większe szanse na sukces, jeśli będziesz stopniowo zmieniać swoje nawyki i zachowania. Sugeruje wyznaczenie celów krótko-, średnio- i długoterminowych. Zacznij od czegoś, co możesz zrobić od razu, co przyczyni się do dużej zmiany, którą chcesz wprowadzić.

Na przykład, jeśli chcesz ograniczyć spożycie alkoholu, możesz zdecydować się na zastąpienie jakiegokolwiek picia, które normalnie pijesz późnym wieczorem, gorącym napojem bezalkoholowym. To prosta zmiana, ale wyniki prawdopodobnie zaczną pojawiać się od razu – z jednej strony pomoże Ci to zasnąć, a brak alkoholu poprawi jakość Twojego snu.

 

Skoncentruj się na tym, co możesz mieć, a nie na tym, z czego rezygnujesz.

 

Nie obiecuj, że będziesz powstrzymywać się od wszelkich słodkich lub tłustych potraw, ale staraj się spożywać pięć owoców i warzyw każdego dnia. Jeśli lubisz kieliszek wina, skup się na piciu zgodnie z wytycznymi dotyczącymi niskiego ryzyka i nie pij regularnie więcej niż 14 jednostek w tygodniu i pij kilka dni w tygodniu bez drinków.

 

 

Wskazówki

 

Wypatruj „wyzwalaczy” nawyków, które chcesz zmienić. Na przykład, czy zły dzień w pracy zawsze sprawia, że ​​po powrocie do domu sięgasz po duży kieliszek wina, lub butelkę piwa? Jeśli chcesz zmienić swój nawyk, musisz rozpoznać wyzwalacze do picia alkoholu. Jeśli miałeś stresujący dzień, spróbuj wybrać się na długi spacer, zadzwoń do przyjaciela, aby porozmawiać o tym lub zafunduj sobie smaczny posiłek na mieście.

Dobrą praktyką jest nagradzanie siebie za utrzymanie nowych nawyków. Jeśli uprawiasz sport, zainwestuj w sprzęt, lub zafunduj film, pokaz lub cokolwiek co pomoże Ci poczuć się, jakbyś osiągnął kamień milowy w swoim dążeniu do zdrowszego jedzenia, picia, postanowień no i generalnie życia.

Pamiętaj, aby zwracać uwagę na oznaki dokonanych postępów – nawet jeśli jest to niewielka różnica, pomoże Ci to utrzymać motywację. Przykładowo warto zrobić sobie zdjęcia na początku wyzwania. Sfotografuj część ciała, którą chcesz ujędrnić, lub skórę, jeśli ma na nią wpływ niezdrowe jedzenie i picie. Zrób więcej zdjęć w ciągu roku i zobacz, jakie zmiany wprowadziłeś.

Rozmawiaj z innymi o tym, jak sobie radzisz. Przypomnij im, co próbujesz osiągnąć, aby zachęcić Cię do kontynuowania. Uzyskanie wsparcia innych osób jest naprawdę pomocne. Nasza zamknięta grupa na FB jest idealny rozwiązaniem, zapraszam! LINK

 

Przytoczone źródła

  1. https://www.verywellmind.com/how-to-keep-your-new-years-resolutions-2795719
  2. https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/seven-steps-for-making-your-new-years-resolutions-stick

***Disclaimer*** Celem bloga jest popularyzacja wiedzy na tematy związane z nadużywaniem alkoholu. Autor bloga nie odpowiada za treści bloga w jakimkolwiek zakresie, a w szczególności za jakąkolwiek szkodę wyrządzoną zastosowaniem, lub brakiem zastosowania się do tej treści. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany tekstów oraz poglądów wyrażonych na blogu. Wszystkie treści na blogu mają charakter wyłącznie informacyjny, żadna zawartość tej witryny nie powinna być nigdy wykorzystywana jako substytut bezpośredniej porady medycznej od lekarza lub innego wykwalifikowanego klinicysty.

Gotowy na Wyzwanie?

Dowiedz Się Więcej