Zmęczony Alkoholem?

Dołącz Do Wyzwania —>

Jak zapobiegać wypadkom związanym z alkoholem

mar 25, 2021 | Fakty i Statystyki, Porady i Wskazówki

 

 

Picie alkoholu może narazić nas na wypadki, zarówno drobne, jak i poważne, takie jak wypadki drogowe, upadki, utonięcia, zatrucia i inne niezamierzone obrażenia. W rzeczywistości prawie jedna trzecia (29%) wszystkich zgonów spowodowanych alkoholem jest spowodowana niezamierzonymi obrażeniami.

Alkohol działa depresyjnie, spowalnia mózg i wpływa na spowolnione reakcje organizmu. Alkohol hamuje również aktywność w częściach mózgu związaną z zahamowaniem, co oznacza, że ​​jest mało prawdopodobne, aby wszelkie sygnały ostrzegawcze zadziałały dokładnie tak samo jak się to dzieje zachowując trzeźwość.

Najprawdopodobniej wypadki zdarzają się po jednorazowym intensywnym spożyciu alkoholu, skutkującym odurzeniem i upośledzeniem, na przykład gdy ktoś jest pijany i nie jest w stanie zareagować lub funkcjonować tak, jak byłby trzeźwy. Badania wykazały, że ludzie, którzy piją dużo i często są narażeni na wysokie skumulowane ryzyko obrażeń w ciągu całego życia.

 

 

Im więcej pijemy, tym większe prawdopodobieństwo wypadku

 

Kiedy pijemy, zwiększamy ryzyko wypadków. A ponieważ każdy inaczej reaguje na alkohol, nie ma minimalnej ilości, jaką musimy wypić, aby zminimalizować to ryzyko. Picie alkoholu może:

 

  • wpłynąć na nasz osąd i rozumowanie
  • spowolnić nasze reakcje
  • zaburzyć nasze poczucie równowagi i koordynacji
  • osłabić nasz wzrok i słuch
  • sprawić, że ​​tracimy koncentrację i czujemy się senni

 

Im więcej pijemy, tym bardziej wzrasta nasze stężenie alkoholu we krwi, a tym samym ryzyko wypadków. ilość alkoholu we krwi, jest mierzona w miligramach alkoholu na 100 ml krwi (lub mg%) . Wpływa na niego wiele różnych czynników, w tym ilość wypijanego alkoholu, szybkość, z jaką pijemy, wielkość naszego ciała, ile zjedliśmy, płeć, a nawet nasze zdrowie emocjonalne.

 

 

Trzy sposoby na uniknięcie wypadków związanych z alkoholem

 

  • Nie prowadź pojazdów, nie obsługuj maszyn, nie pływaj ani nie podejmuj niepotrzebnego ryzyka.
  • Uważaj na znajomych, którzy mogą zachowywać się niebezpiecznie.
  • Pamiętaj, że dzień po intensywnym piciu alkohol może nadal wpływać na Twoje wyniki i ocenę.

 

 

Zachowanie kontroli

 

  • Ustaw limit. Przede wszystkim unikaj picia zbyt dużo i unikaj upijania się.
  • Zjedz posiłek. Zdrowy posiłek przed wypiciem może pomóc spowolnić wchłanianie alkoholu.
  • Pij naprzemiennie napoje bezalkoholowe. Pamiętaj, aby pić wodę lub napoje bezalkoholowe, aby spowolnić tempo spożywania alkoholu.

 

Przytoczone źródła

  1. World Health Organization. (2018). Global status report on alcohol and health. Geneva, Switzerland. [Online: Accessed 12 May 2020]
  2. Gan, G., Guevara, A., Marxen, M., Neumann, M., Jünger, E., Kobiella, A., Mennigen, E., Pilhatsch, M., Schwarz, D., Zimmermann, U.S. and Smolka, M.N., 2014. Alcohol-induced impairment of inhibitory control is linked to attenuated brain responses in right fronto-temporal cortex. Biological psychiatry, 76(9), pp.698-707. Available at: biologicalpsychiatryjournal.com/article/S0006-3223(14)00015-8/abstract. [Accessed 23 February 2017].
  3. Taylor, B., Irving, H.M., Kanteres, F., Room, R., Borges, G., Cherpitel, C., Greenfield, T. and Rehm, J. (2010). The more you drink, the harder you fall: a systematic review and meta-analysis of how acute alcohol consumption and injury or collision risk increase together. Drug and Alcohol Dependence, 110(1-2), 108-116.
  4. Rehm, J., Room, R. and Taylor, B., 2008. Method for moderation: measuring lifetime risk of alcohol‐attributable mortality as a basis for drinking guidelines. International Journal of Methods in Psychiatric Research, 17(3), 141-151.
  5. Rehm, J., Gmel, G., Sempos, C.T. and Trevisan, M. (2003). Alcohol-related morbidity and mortality. Alcohol Research & Health, 27(1), 39.
  6. World Health Organization. (2018). Global status report on alcohol and health. Geneva, Switzerland. [Online: Accessed 12 May 2020]
  7. Taylor, B., Irving, H.M., Kanteres, F., Room, R., Borges, G., Cherpitel, C., Greenfield, T. and Rehm, J. (2010). The more you drink, the harder you fall: a systematic review and meta-analysis of how acute alcohol consumption and injury or collision risk increase together. Drug and Alcohol Dependence, 110(1-2), 108-116.
  8. Killoran, A., Canning, U., Doyle, N., and Sheppard, L. (2010). Review of effectiveness of laws limiting blood alcohol concentration levels to reduce alcohol-related road injuries and deaths. Centre for Public Health Excellence NICE, p.3. [Accessed 5 April 2020].
  9. Killoran, A., Canning, U., Doyle, N., and Sheppard, L. (2010). Review of effectiveness of laws limiting blood alcohol concentration levels to reduce alcohol-related road injuries and deaths. Centre for Public Health Excellence NICE, p.3.
  10. Gov.uk. The drink drive limit. [Accessed 21 November 2019].
  11. Gunn, C., Mackus, M., Griffin, C., Munafò, M.R., Adams, S. (2018). A systematic review of the next-day effects of heavy alcohol consumption on cognitive performance. Addiction,113(12), 2182-2193.

***Disclaimer*** Celem bloga jest popularyzacja wiedzy na tematy związane z nadużywaniem alkoholu. Autor bloga nie odpowiada za treści bloga w jakimkolwiek zakresie, a w szczególności za jakąkolwiek szkodę wyrządzoną zastosowaniem, lub brakiem zastosowania się do tej treści. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany tekstów oraz poglądów wyrażonych na blogu. Wszystkie treści na blogu mają charakter wyłącznie informacyjny, żadna zawartość tej witryny nie powinna być nigdy wykorzystywana jako substytut bezpośredniej porady medycznej od lekarza lub innego wykwalifikowanego klinicysty.

Gotowy na Wyzwanie?

Dowiedz Się Więcej