Zmęczony Alkoholem?

Dołącz Do Wyzwania —>

Alkohol jest potężnym narzędziem do zmiany stanu emocjonalnego

mar 22, 2022 | Wpływ Alkoholu Na Zdrowie i Życie

 

 

Alkohol jest potężnym zmieniaczem stanu. Po wypiciu pierwszego drinka, zaczyna działać placebo, a Twój stan może się zmienić w jednej chwili. Stres i troski natychmiast znikają – czas na relaks i zabawę. Ta zdolność do natychmiastowej zmiany stanu jest potężną atrakcją. Ale oczywiście jak zawsze jest cena do zapłacenia.

 

 

Powtarzająca się pętla

 

Po ofercie alkoholowej czyli eksperta do szybkiej zmiany stanu często następuje wyniszczający stan zdrowia psychicznego i fizycznego następnego dnia. Dokładnie te same kłopoty o których zapomnieliśmy na chwilę wczoraj nadal istnieją i dopiero teraz niepokój wraca ze zdwojoną siłą, letarg, brak motywacji i kac również nie pomaga.

 

Krótkoterminowa pożyczka beztroskiego stanu jest spłacana długoterminowym bólem i cierpieniem. Ale zgadnij co dalej – jest łatwe wyjście z tego problemu – wypij kolejnego drinka i ponownie zmień stan. W ten sposób często zaczyna się wesoła kolejka za kolejką z piciem, aby poczuć się lepiej, tylko po to, aby następnego dnia poczuć się gorzej, a potem znowu pić i tak w kółko…

 

 

 

Bezalkoholowy sposób na zmianę stanu

 

A jeśli powiem Ci, że istnieją inne, potężniejsze sposoby na zmianę stanu niż alkohol, czy z tego skorzystasz?

 

„Twoje zachowanie jest wynikiem twojego stanu, a twój stan jest wynikiem twoich wewnętrznych przemyśleń i twojej fizjologii. Oba można zmienić w ciągu kilku sekund”. Tak na ten temat wypowiada się Antony Robbins.

 

Alkohol nie jest jedynym zmieniaczem stanu. W tej chwili posiadasz wszystkie umiejętności, aby w ciągu kilku sekund wywołać ogromną zmianę stanu. Pomyśl tylko o chwili, kiedy błyskawicznie przeszedłeś ze stanu relaksu do czujności. Być może odpoczywałeś w pracy, a szef zawołał twoje imię. Szybko jak błyskawica przechodzisz w stan gotowości.

 

Innym świetnym przykładem zmiany stanu jest zbliżająca się impreza towarzyska, gdzie początkowo Twoje myśli są całkowicie neutralne. Jednak do czasu przybycia na wydarzenie twój stan całkowicie się zmienia i świetnie się bawisz. Dzieje się tak, ponieważ twój stan cały czas się zmienia. W drodze na imprezę świeże powietrze zaczyna pobudzać Cię do działania, musisz fizycznie się przejść i wyprostować, Twoja fizjologia zaczyna się przygotowywać do działania. Potem wchodzisz do środka, spotykasz znajomych i nowy stan przejmuje kontrolę, jesteś teraz milion km od zrelaksowanego stanu przypominającego kanapę. Z tego nowego miejsca startowego masz zasoby, aby cieszyć się wydarzeniem i spotkać wielu ludzi.

 

Należy pamiętać, że przez cały dzień wchodzimy i wychodzimy z różnych stanów. Umiejętność polega na nauczeniu się, jak zarządzać tym procesem, aby wesprzeć swoją bezalkoholową przygodę. Guru zmiany stanu, Anthony Robbins, sugeruje, że możesz wpływać na swój stan, zmieniając swoją fizjologię. Zacznijmy od Twojej fizjologii – wypróbuj poniższe ćwiczenie i dodaj je do swojego zestawu narzędzi do zmiany stanu.

 

 

Ruch Ciałem Pobudza Emocje

 

Poświęć 60 sekund na wypróbowanie poniższego ćwiczenia:

 

  1. wyprostuj się, podnieś głowę, wyprostuj kręgosłup i szyję, aby stworzyć ładną prostą linię od czubka głowy do dolnej części kręgosłupa.
  2. odciągnij ramiona do tyłu, rozluźnij je, upewnij się, że głowa jest wyprostowana i patrzy do przodu.
  3. jeśli siedzisz – wstań, weź przyjemny, pełny wdech, gdy stoisz wyprostowany,

 

Ta postawa jest jasna i czujna. Zwróć uwagę, jak się teraz czujesz. Fizjologia jest podstawą wydajności, która pochodzi z obozu o jasnych oczach i krzaczastych ogonach. Głowa do góry, ramiona do tyłu, oczy skierowane do przodu, stajesz się bardziej czujny. Następnym razem, gdy nie będziesz mieć motywacji, spróbuj tego ćwiczenia, wkrótce znajdziesz się w stanie, który toruje drogę do działania i motywacji. To wspaniały przykład tego, jak zmiana fizjologii może zmienić nastrój.

 

Powodem, dla którego to ćwiczenie jest tak potężne, jest to, że zaczyna dostarczać ci opcji. Istnieje tendencja do przekonania, że ​​jedynym sposobem na szybkie poruszenie stanu jest wypicie drinka. Ale właśnie się nauczyłeś jak to osiągnąć bez alkoholu. Kluczem jest zauważenie, jaki stan próbujesz osiągnąć, a następnie podjęcie środków, aby to się stało, za pomocą pozytywnych, zdrowych działań.

 

 

Jak się relaksować po całym dniu pracy?

 

Być może użyłeś do tego zimnego piwa. Teraz masz jeszcze kilka opcji. Eksperymentuj z innymi pomysłami, takimi jak kąpiel, czytanie, spacer, medytacja, słuchanie muzyki lub ćwiczenia, lista jest nieskończona i unikalna dla Ciebie.

 

Chodzi o to, że możesz osiągnąć upragniony stan, aczkolwiek z nieco większym wysiłkiem, bez powracania do łatwej opcji alkoholowej i wszystkich negatywnych skutków tego wyboru.

 

Kiedy zastosujesz te środki, bardzo szybko te stare niezdrowe nawyki zostaną zastąpione nowymi, zdrowymi, wzmacniającymi. Nauka zmiany stanu za pomocą zdrowych alternatyw jest jednym z kluczy do trwałej zmiany nawyków.

 

Powodzenia w bezalkoholowych przygodach!

 

Przytoczone źródła

  1. https://www.betterhealth.vic.gov.au/health/healthyliving/how-alcohol-affects-your-body
  2. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23731412/
  3. https://americanaddictioncenters.org/alcoholism-treatment/body-effects
  4. https://www.candi.nhs.uk/news/unhealthy-mix-between-alcohol-and-mental-health
  5. https://www.nm.org/healthbeat/healthy-tips/alcohol-and-the-brain

***Disclaimer*** Celem bloga jest popularyzacja wiedzy na tematy związane z nadużywaniem alkoholu. Autor bloga nie odpowiada za treści bloga w jakimkolwiek zakresie, a w szczególności za jakąkolwiek szkodę wyrządzoną zastosowaniem, lub brakiem zastosowania się do tej treści. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany tekstów oraz poglądów wyrażonych na blogu. Wszystkie treści na blogu mają charakter wyłącznie informacyjny, żadna zawartość tej witryny nie powinna być nigdy wykorzystywana jako substytut bezpośredniej porady medycznej od lekarza lub innego wykwalifikowanego klinicysty.

Gotowy na Wyzwanie?

Dowiedz Się Więcej